Analiza statystyczna i jej zalety

Analiza statystyczna to ciężki orzech do zgryzienia – Powie student psychologii lub medycyny oraz świeżo upieczony doktorant.

Analiza statystyczna – Badania naukowe i badania marketingowe są najczęściej wykonywanymi czynnościami w biznesie i polu akademickim. Wymagają one zazwyczaj doskonałego przygotowania w formie zaawansowanej metodologii i wykorzystania specjalistycznych urządzeń pomiarowych. Wiążą się z tym oczywiście wysokie nakłady finansowe na opłatę osób lub materiału badawczego biorącego udział w badaniu oraz na obsługę skomplikowanej maszynerii badawczej dzięki której uzyskuje się pomiary będące obiektem zainteresowania. Po wykonaniu wszystkich czynności przygotowawczych oraz przebadaniu obserwacji i zbiorze wyników przychodzi kolej na utworzenie zbioru danych. Po wprowadzeniu danych do arkusza lub wyciągnięciu danych z urządzenia pomiarowego (np. funkcjonalnego rezonansu magnetycznego lub emisyjnej tomografii pozytonowej (wykorzystywane są w badaniach medycznych i klinicznych psychologicznych)) trzeba je poddać analizie statystycznej. W przypadku dokonywania analizy statystycznej jest klika możliwości. Firma lub zespół badawczy może posiadać w swoim gronie osobę znającą się na statystyce. Wtedy jest problem z głowy bo osoba ta jest zawsze dostępna i przeważnie może szybko dochodzić do transferu wiedzy (wynikającej z analiz statystycznych) między członkami zespołu. Jest to wielka zaleta ponieważ nie ma to jak współpracować ze swoimi. Zespół taki nie ponosi ryzyka utopionych kosztów i czasu.

Druga opcją jest zatrudnienie osoby znającej się na analizach statystycznych i utrzymanie jej na czas realizacji projektu badań.

Jest to trochę bardziej kosztowne, ale osoba (w tym przypadku statystyk naukowiec) staje się członkiem zespołu i zalety wymienione powyżej również przelewają się na te sytuację. Niemniej są sytuacje w których ciężko o wsparcie kolegów oraz ciężko znaleźć szybko osobę znającą się na analiza statystyczna lub analizy statystyczne. Wtedy trzeba znaleźć firmę oferująca pomoc i usługi statystyczne. Za sprawą poleceń lub dokonaniu własnej oceny firmy statystycznej można z nią nawiązać współpracę. KOrzyścią takiej współpracy są wysokie kompetencje w kwestii analiz statystycznych i przetwarzania danych. Minusem jest to, że firma taka jest raczej wielkim statkiem, która przypomina fabrykę produkującą raporty co wpływa na trudności w szybkim obiegu danych. Dobrze jest właśnie wybierać małe firmy (takie może hmm do dziesięciu-piętnastu osób), które ze względu na swój rozmiar pozwalają na współpracę prawie on line.

Mikro firmy zajmujące się statystyczną analizą danych nie są molochem mającym na celu zysk i przeciągnięcie klienta przez tryby i procedury.

Wybór małej firmy statystycznej i dostawcy rozwiązań w kwestii analizy statystyczne jest sukcesem. Niemniej nie jest pozbawiony ryzyka. Nie każda firma zajmująca się statystyką jest nastawiona na kontakt oparty na relacjach i profesjonaliźmie. Są i funkcjonują  małe firmy wyspecjalizowane w przetwarzaniu ilościowym klientów. Ich działanie można porównać do funkcjonowania piekarni. Raporty statystyczne pieką się w nich jak ciepłe bułeczki. Oczywiście coś kosztem czegoś. Szybkość nie przekłada się nigdy na jakość. Zawsze w przypadku wykonywania wysokiej jakościowo wiedzy z danych dzięki analiza statystyczna liczy się czas, refleksja i dbanie o szczegóły wykonywanej pracy. Mamy w końcu tutaj do czynienia z czymś tak pięknym jak wiedza, prawda i nauka. Profesjonalizm firmy statystycznej zawsze idzie z dbałością o każde szczegóły w postępowaniu weryfikacyjnym. Zaczynając od poznania problemu naukowego lub biznesowego kończąc na terminowym serwisie analiz i aktualizacji systemów przetwarzania statystycznego danych np. systemów klasyfikacji informacji lub oceny ryzyka.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *